El Sello Editorial del Tecnológico de Antioquia (Publicar-T) es una estructura organizativa formal adscrita a la Dirección de Investigación, dedicada a la evaluación, producción, divulgación y distribución de los libros (físicos y digitales), revistas institucionales, textos universitarios, producciones multimediales y otras publicaciones convencionales o electrónicas.

Ésta recoge la creación intelectual de los docentes, estudiantes, egresados y administrativos de la Institución Universitaria al igual que la comunidad académica en general del orden nacional e internacional.

Descarga la nota haciendo clic en la imagen a la izquierda.

Institutional Recognition of Publications of the Publicar-T Publishing Seal

The Publishing Seal of the Tecnológico de Antioquia (Publicar-T) is a formal organizational structure attached to the Office of Research, dedicated to the evaluation, production, dissemination and distribution of books (physical and digital), institutional journals, university texts, multimedia productions and other conventional or electronic publications. This includes the intellectual creation of the teachers, students, graduates and administrators of the University Institution as well as the academic community in general of the national and international order.

On March 1, an act of institutional recognition was held for the publications endorsed by the Editorial Seal (Publicar-T) during the year 2016. In this event the work carried out by the Institution's teachers as authors and editors of works was recognized. These publications seek to strengthen the academic quality of Tecnológico de Antioquia.

“For the TdeA it is a pride to have qualified and leading teaching staff to generate a high quality production and supported by rigorous evaluation processes,” said Fabio Alberto Vargas.

Featured publications:

En-Context Journal: Journal of Research in Administration, Accounting, Economics and Society Nº4 (January-June 2016) and Nº5 (July-December 2016).

Editorial Director: Yuliana Gómez Zapata

Journal apprentice : Yuliana María Agudelo Ú

Cuaderno Activa Journal: Scientific Journal of the School of Engineering No. 8 (January-December 2016).

Editorial Director: Aixa Eileen Villamizar Jaimes

Senderos Pedagógicos Journal N°6 (January-December 2015).

Editorial Director: Janeth Restrepo Marín

Coeditor: Jorge Iván Correa Álzate

Digital Book: The Right to Education in Early Childhood. OMEP Annual Assembly Latin American Region, 2015.

Author: Patricia Ramírez Otálvaro

Digital Book: The Identity of Initial Education: Curricula and Socioeducational Practices.

Author: Beatriz Elena Zapata Ospina

Book: Crimes against the Public Administration. How to prevent them, how to investigate them.

Author: Gustavo Iván Cano Noreña

Book: Understanding of environmental practices for the conservation of forest and the intervention of ecological problems.

Author: Juan Carlos Fernández Restrepo